Ředitel/ředitelka odboru informatiky
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo ředitele/ředitelky odboru informatiky
Co nabízíme: Zajímavou a rozmanitou činnost při řízení odboru zodpovědného za oblast informačních a komunikačních technologií v rámci interních systémů ministerstva, zahrnující koordinaci projektů v této oblasti, nákup, instalaci, správu, servis, údržbu a rozvoj programových a technických prostředků. Jedná se o řízení 2 oddělení. Odměňování v
15. platové třídě (tarifní plat od 39.820 Kč do 59.020 Kč podle délky Vaší započitatelné praxe), příplatek za vedení (21.000 Kč) a osobní příplatek na základě Vašeho individuálního výkonu. Benefity naleznete na: https://www.mmr.cz/cs/kariera/benefity.
Co očekáváme: Dosažené vzdělání v magisterském studijním programu, státní občanství České republiky; způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení „Důvěrné“ (je možné zažádat následně) a znalost anglického jazyka odpovídající alespoň 1. úrovni (stupni). Na služebním místě budete vykonávat službu v oboru 28. Informační a komunikační technologie. Bližší informace jsou uvedeny v oznámení o vyhlášení výběrového řízení. Předpokládaný nástup 15. 4. 2023 nebo dle dohody.
Datum vystavení |
16. 03. 2023 |
Datum platnosti |
31. 03. 2023 |
Doba trvání |
Na dobu neurčitou |
Smluvní vztah |
Služební poměr |
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo ředitele/ředitelky odboru informatiky
Č.j.: MMR-20659/2023-94
Datum: 16. března 2023
1. Údaje o služebním místě
Státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo č. MMR_612 ředitele/ředitelky odboru informatiky v Ministerstvu pro místní rozvoj, se služebním působištěm v Praze.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby
28. Informační a komunikační technologie
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
- tvorba celostátní koncepce a strategie informační a komunikační politiky státu;
- koordinace komplexních projektů vývoje informačních systémů a komunikačních systémů, programového vybavení nebo informačních služeb, zpracovávání plánů, norem a postupů změn provozu a údržby, provozní testování, příprava a realizace modifikací a zajišťování jejich integrity a poskytování podpory uživatelům;
- koordinace a zabezpečování přípravy a realizace projektů Smart Administration v oblasti ICT ve spolupráci s věcně příslušnými útvary;
- podílení se na zpracování návrhů řídících aktů a vnitřních organizačních předpisů v oblasti užívání a ochrany prostředků informačního systému ministerstva (dále jen „ISM“), bezpečnosti dat, bezpečnostní politiky ISM;
- řešení spolupráce a uzavírání obchodních vztahů s externími dodavateli produktů, prací a služeb souvisejících s nákupem a instalací prostředků ISM, provozem, správou, servisem, údržbou a rozvojem integrovaného ISM, včetně vedení přehledu uzavřených smluv odborem informatiky. Spolupodílení se na analytických činnostech a návrzích ISM a jeho subsystému;
- výkon koncepční a normotvorné odborné činnosti ústředního orgánu státní správy v oblasti informatiky při budování informačního systému ministerstva ve vazbě na informační systémy veřejné správy.
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 15. platové třídy.
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 39. 820 Kč do 59. 020 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů.
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí 0 Kč – 25. 000 Kč.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 50 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu, a u tzv. vynikajících, všeobecně uznávaných odborníků do částky odpovídající 100 %.
2.3 Příplatek za vedení
Představenému přísluší příplatek za vedení 21. 000 Kč.
2.4 Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu. Odměny jsou nenárokové, zpravidla se vyplácejí 2x ročně dle objemu disponibilních finančních prostředků.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
Funkční období trvá 5 let.
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 15. duben 2023 nebo dle dohody.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti
[1] o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo nebo žádosti o jmenování na služební místo (dále jen „žádost“)
podané ve lhůtě do 31. března 2023 (
žádosti doručené po uplynutí této lhůty budou vyřazeny), tj. v této lhůtě
- podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky služebního úřadu 26iaava;
- podané v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na adresu elektronické pošty služebního úřadu podatelna@mmr.cz;
- doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo pro místní rozvoj, Staroměstské náměstí 6, 110 15 Praha 1;
- podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo ředitele/ředitelky odboru informatiky, č.j.: 20659/2023-94 MS“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo, se v souladu se zákonem může zúčastnit žadatel, který:
1. Splňuje základní předpoklady stanovené zákonem tj.:
a) je státním občanem České republiky[2] [§ 25 odst. 1 písm. a) ve spojení s § 25 odst. 4 zákona].
b) dosáhl věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona];
c) je plně svéprávný [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona][3];
d) je bezúhonný [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona][4];
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona], tj. vysokoškolského vzdělání v magisterském studijním programu[5];
f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona][6];
2. splňuje požadavek stanovený podle § 25 odst. 5 písm. a) zákona o státní službě služebním předpisem státní tajemnice č. 12/2016, č.j. 14281/2016, kterým je požadavek úrovně znalosti cizího jazyka – znalost anglického jazyka odpovídající alespoň 1. stupni znalosti cizího jazyka dle rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, č.j. MSMT-24156/2019 ze dne 3. září 2019, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech .
3. splňuje požadavek stanovený podle § 25 odst. 5 písm. b) zákona o státní službě služebním předpisem státní tajemnice č. 12/2016, č.j. 14281/2016, kterým je požadavek způsobilost seznamovat se s utajovanými informacemi stupně utajení „Důvěrné“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů.[7]
4. je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;[8]
5. je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení[9] podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky.
6. splňuje předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo ředitele/ředitelky odboru podle § 57 odst. 3 zákona o státní službě. Podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit osoba, která v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 2 let činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné, z toho nejméně po dobu 1 let ve vedoucí funkci nebo jako člen statutárního orgánu právnické osoby[10].
6. Další povinné přílohy
K žádosti dále žadatel přiloží:
a) strukturovaný profesní životopis[11]
b) motivační dopis
c) doklad o jazykové znalosti
d) doklad o dosaženém vzdělání
e) doklad o dosažené praxi
f) písemnou práci v maximálním rozsahu 3 normostran bez započtení případných grafů či statistik[12] na téma: „Koncepce řízení odboru informatiky“.
7. Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
V případě dotazů k tomuto výběrovému řízení se můžete obrátit na Ing. Marcela Stříbrná na e-mailu Marcela.Stribrna@mmr.cz.
Ing. Zdeňka Pikešová, MPA
státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj
Poučení služebního orgánu.
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se doručuje žadateli do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena. Dokument doručovaný žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán, pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná. Pokud nebude možno dokument doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se dokument jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že dokument bude doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán. V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
Přílohy:
Žádost o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo ředitele/ředitelky odboru informatiky.
Čestné prohlášení podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb.
[1] Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.
[2] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru
[3] Žadatel, který není státním občanem České republiky, musí zkouškou u osoby, která jako plnoprávný člen Asociace jazykových zkušebních institucí v Evropě uskutečňuje touto asociací certifikovanou zkoušku z českého jazyka jako cizího jazyka, prokázat znalost českého jazyka; to neplatí, doloží-li, že absolvoval alespoň po dobu 3 školních roků základní, střední nebo vysokou školu, na kterých byl vyučovacím jazykem český jazyk. Splnění tohoto předpokladu se dokládá příslušnou listinou.
[4] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením. Toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.
[5] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (výučního listu / maturitního vysvědčení / vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru
[6] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách
[7] Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na stupeň utajení „Důvěrné“. Nedoložení tohoto dokladu není důvodem pro vyřazení žádosti podle §
27 odst. 2 zákona. Pokud žadatel nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona, bude v případě jeho jmenování následně postupováno v souladu s § 6 odst. 3 zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů
[8] Splnění tohoto předpokladu lze pro účely výběrového řízení doložit též dokladem, že žadatel o vydání osvědčení požádal. Osvědčení je však žadatel povinen doložit nejpozději před vyhodnocením výsledků výběrového řízení výběrovou komisí.
[9] Písemné čestné prohlášení tvoří přílohu č. 2 tohoto oznámení.
[10] Splnění tohoto předpokladu se podle § 51 odst. 3 zákona o státní službě dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií příslušných listin (např. pracovní smlouva, jmenovací listiny, odvolání z funkce, rozhodnutí o jmenování nebo o odvolání ze služebního místa, potvrzení o zaměstnání vydané zaměstnavatelem, výpis z personálního spisu, pracovní náplň), z nichž je zřejmé, kdo je vydal, a které prokazují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 odst. 1 zákona o státní službě nebo činností obdobných.
[11] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.
[12] Tj. 30 řádků x 60 znaků (celkem 1 800 znaků) podle ČSN 01 6910 Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory, vydané Úřadem pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví (ÚNMZ) dne 1. července 2014, účinné od 1. srpna 2014.