Rada/ministerský rada – specialista/specialistka na spisovou službu pro Specializovaný a odvolací stavební úřad
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo rady/ministerského rady –
specialisty/specialistky na spisovou službu pro Specializovaný a odvolací stavební úřad.
Co nabízíme: Budujeme nový stavební úřad, který urychlí schvalování projektů klíčové dopravní a energetické infrastruktury. Využijte svých bohatých profesních zkušeností a pomozte nám v nově vznikajícím úřadu vybudovat profesionální a efektivní spisovou službu! Na začátku potřebujeme vybrat ten nejlepší elektronický systém, sestavit a zavést jednoduché a jasné procesy a připravit přesun spousty spisů v rámci spisové rozluky. Kompetentní vedoucí spisové služby se znalostí legislativy, praktickými zkušenostmi a chutí stavět s námi novou organizaci na zelené louce je přesně tím, koho hledáme. Máte-li široký rozhled, organizační schopnosti a chuť od základů spoluvytvářet efektivně fungující organizaci, přidejte se k našemu týmu! Odměňování ve 12. platové třídě (tarifní plat od 27.650 Kč do 40.740 Kč podle délky Vaší započitatelné praxe) a osobní příplatek na základě Vašeho individuálního výkonu. Benefity naleznete na: https://www.mmr.cz/cs/kariera/benefity. Co očekáváme: Dosažené vzdělání v magisterském nebo bakalářském studijním programu. Je požadována způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení „Vyhrazené“ (je možné zažádat následně). Na služebním místě budete vykonávat službu v oboru 27. Archivnictví a spisová služba. Bližší informace jsou uvedeny v oznámení o vyhlášení výběrového řízení. Předpokládaný nástup 1. července 2023 nebo dle dohody.
Datum vystavení |
18. 05. 2023 |
Datum platnosti |
09. 06. 2023 |
Doba trvání |
Na dobu neurčitou |
Smluvní vztah |
Služební poměr |
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo rady/ministerského rady –
specialisty/specialistky na spisovou službu pro Specializovaný a odvolací stavební úřad
Č. j.: MMR-36716/2023-94
Datum: 18. května 2023
1. Údaje o služebním místě
Státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo č. MMR_1203, rady/ministerského rady – specialisty/specialistky na spisovou službu pro Specializovaný a odvolací stavební úřad, v oddělení pro přípravu SOSÚ I., v odboru pro přípravu Specializovaného a odvolacího stavebního úřadu v Ministerstvu pro místní rozvoj, se služebním působištěm v Praze.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby
27 – Archivnictví a spisová služba
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
- vedení centrální spisovny a archivu nového stavebního úřadu, koordinování a metodické usměrňování činností samostatného archivního pracoviště a podatelny;
- spolupráce na přípravě zadání veřejné zakázky pro výběr elektronického systému spisové služby (eSSL) a její implementace;
- příprava spisové rozluky ve spolupráci s Národním archivem, původci spisů (ministerstva, KÚ, ORP) a týmem pro přípravu SOSÚ;
- spolupráce na dalších projektech souvisejících se zahájením činnosti SOSÚ – vybudování fyzického archívu spisů, digitalizace vybraných spisů týkajících se klíčové infrastruktury, tvorba spisového a skartačního řádu apod.
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 12. platové třídy.
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 27.650 Kč do 40.740 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů.
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 2.037 Kč do 6.111 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 50 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu, a u tzv. vynikajících, všeobecně uznávaných odborníků do částky odpovídající 100 %.
2.3 Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu. Odměny jsou nenárokové, zpravidla se vyplácejí 2x ročně dle objemu disponibilních finančních prostředků.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 1. červenec 2023 nebo dle dohody.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx.
Služební úřad poskytuje následující benefity: https://www.mmr.cz/cs/kariera/benefity
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 9. června 2023 (žádosti doručené po uplynutí této lhůty budou vyřazeny), tj. v této lhůtě
- podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky služebního úřadu 26iaava;
- podané v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na adresu elektronické pošty služebního úřadu podatelna@mmr.cz;
- doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo pro místní rozvoj, Staroměstské náměstí 6, 110 15 Praha 1;
- podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo rady/ministerského rady – specialisty/specialistky na spisovou službu pro Specializovaný a odvolací stavební úřad, č.j.: MMR-36716/2023-94/KJ“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo, se v souladu se zákonem může zúčastnit žadatel, který:
1) Splňuje základní předpoklady stanovené zákonem tj.:
a) je státním občanem České republiky[2], občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru [§ 25 odst. 1 písm. a) zákona];
b) dosáhl věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona];
c) je plně svéprávný [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona];
d) je bezúhonný [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona][3];
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona], tj. vysokoškolského vzdělání v bakalářském nebo magisterském studijním programu[4];
f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona][5].
2) splňuje požadavek stanovený podle § 25 odst. 5 písm. b) zákona o státní službě služebním předpisem státní tajemnice č. 3/2023, č.j. 9042/2023-94, kterým je způsobilost seznamovat se s utajovanými informacemi stupně utajení „Vyhrazené“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů.
Splnění tohoto požadavku se dokládá úředně ověřenou kopií platného Oznámení o splnění podmínek pro přístup k utajované informaci stupně utajení „Vyhrazené“. Pokud žadatel nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona, bude akceptováno, pokud žadatel doloží, že podal žádost o vydání osvědčení fyzické osoby příslušného stupně utajení nejpozději před vydáním rozhodnutí o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo.
6. Další povinné přílohy
K žádosti dále žadatel přiloží:
a) strukturovaný profesní životopis[6]
b) motivační dopis
c) doklad o dosaženém vzdělání
7. Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
V případě dotazů k tomuto výběrovému řízení se můžete obrátit na Ing. Kateřinu Jarošovou, na e-mailové adrese Katerina.Jarosova@mmr.cz.
Ing. Zdeňka Pikešová, MPA
státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj
Poučení služebního orgánu.
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se doručuje žadateli do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena. Dokument doručovaný žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán, pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná. Pokud nebude možno dokument doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se dokument jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že dokument bude doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán. V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
Přílohy:
1) Žádost o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo rady/ministerského rady – specialisty/specialistky na spisovou službu pro Specializovaný a odvolací stavební úřad.
[1] Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.
[2] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru. Žadatel, který není státním občanem České republiky, musí zkouškou u osoby, která jako plnoprávný člen Asociace jazykových zkušebních institucí v Evropě uskutečňuje touto asociací certifikovanou zkoušku z českého jazyka jako cizího jazyka, prokázat znalost českého jazyka; to neplatí, doloží-li, že absolvoval alespoň po dobu 3 školních roků základní, střední nebo vysokou školu, na kterých byl vyučovacím jazykem český jazyk. Splnění tohoto předpokladu se dokládá příslušnou listinou.
[3] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením. Toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.
[4] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (výučního listu / maturitního vysvědčení / vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru
[5] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách
[6] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.