Ministerstvo pro místní rozvoj ČR (MMR) patří do systému ústředních orgánů státní správy České republiky v oblastech, vymezených příslušnými právními dokumenty. Objemem svých pravomocí, kompetencí a odpovědností za správu finančních prostředků hraje ve státní správě významnou roli. Ministerstvo bylo zřízeno s účinností od 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy ve věcech: regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a realitní činnosti, pohřebnictví.
Hledat:
Přihlásit se
Menu
Ministerstvo
Úřad
Regionální rozvoj
Fondy EU
Stavební právo
Cestovní ruch
Veřejné dražby
Pohřebnictví
Bytová politika
Veřejné zakázky a elektronizace
Realitní činnost
Národní dotace
Podpora a rozvoj regionů
Podpora bydlení
Cestovní ruch
Podpora územního plánování a architektonických / urbanistických soutěží
Dotace pro nestátní neziskové organizace
Seznam projektů z národních dotací
Evropská unie
Dotace EU
Spolupráce v rámci EU a mezinárodní spolupráce
Operační programy řízené MMR
Územní agenda EU
Pro média
Odbor komunikace MMR
Tiskové zprávy
Mediální reakce
Ministryně
Publikace MMR
Logo MMR
Časté dotazy
Kariéra
Nabídka volných míst
Benefity
Úřednická zkouška
Služební předpisy náměstka pro státní službu
Služební předpisy státní tajemnice
Kontakty
Kontakty na vedení ministerstva
Přímo a nepřímo řízené organizace
Přihlásit se
Shape
Created with Sketch.
Nový zákon o zadávání veřejných zakázek
Jmenujme alespoň některé hlavní přínosy chystaného zákona:
Pokud bychom neměli nový zákon o veřejných zakázkách, nebyli bychom v souladu s evropským právem, což by mohlo ohrozit čerpání dotací z Evropské unie v novém programovém období. Ohroženy by tak byly miliardy korun, které bychom mohli jinak použít na důležité stavby, jakými jsou například rychlostní silnice a dálnice a další. Již nyní je délka administrace právě velkých infrastrukturních staveb v České republice kritická a táhne se roky.
Smyslem navrhovaného zákona je i kultivace zadávání zakázek. Toto je upraveno a zjednodušeno zvláště s ohledem na starosty obcí.
Bez připravovaného zákona bychom nesnížili výrazně administrativní zátěž - dnes nutíme zadavatele vytvářet zbytečné protokoly o všech nabídkách, podle nového zákona bude stačit jeden protokol o vítězné nabídce. To samo o sobě již velmi silně napomůže řešit situaci mnoha státních a regionálních staveb, které se kvůli složitým pravidlům protahují. Je známo nemálo případů, kdy složitost zadávacích podmínek a nekonečné odvolávání neúspěšných kandidátů nakonec vedly k promeškání termínů a znemožnily například čerpání prostředků z EU. A nejedná se jen o velké například infrastrukturní stavby, placené přímo ze státního rozpočtu, mnoho škod bylo zbytečně způsobeno i regionům.
Díky tomu, že bude zákon v účinnosti, lze vyloučit dodavatele, který předchozí zakázku, např. na stavbu, zkazil nebo nedokončil, a hlásí se do další zakázky na její dostavbu.
Nejvýhodnější nabídku již nebude třeba vyloučit kvůli chybějícímu dokladu nebo překlepu ve výkazu výměr.
Na banální zakázku nebude třeba svolávat hodnotící komisi a pozvat členy 5 dnů dopředu, jak je tomu doposud. Zadavatel dostane k dispozici i řadu kritérií, podle kterých se bude moci rozhodovat o kvalitě nabídek:
nejvýhodnější poměr nabídkové ceny nebo nákladů životního cyklu a kvality,
nejnižší nabídková cena
nejnižší náklady životního cyklu
hodnocení dopadů nabídky na životní prostředí
sociální hodnotící kritéria (např. zapojení nezaměstnaných do plnění zakázky)
Důraz nového zákona na flexibilitu tzv. podlimitního režimu – tedy právě na snadnější zpracování a administraci těchto menších zakázek.
Byl tento článěk pro vás užitečný?
twitter
Created with Sketch.
facebook
Created with Sketch.
linkedin
Created with Sketch.
gplus
Created with Sketch.
Email
Created with Sketch.
Tiskárna
Created with Sketch.
Tisknout
©2019 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena